Cytaty z książki :
dr Wayne W. Dyer: Your Erroneous Zones
Polskie wydanie: „Pokochaj siebie”
Cytaty z tej książki zostały skopiowane ze strony Andrzeja Kluzy ak@pancake.sggw.waw.pl
Glen Doman – Amerykanin, pracownik Achievement of Human Potential Institute. W swojej książce pokazał mi wspaniałość ludzkiego umysłu, który odpowiednio uczony, wraz z zaspokajaniem jego potrzeb, jest w stanie osiągnąć wielką sprawność, niezależność, wiele umiejętności. Doman zajmuje się uczeniem małych dzieci.
Oto dwa cytaty dotyczące sukcesu podczas podejmowanych działań:
Wysoka motywacja jest skutkiem sukcesu.
zaś niska motywacja jest skutkiem porażki.
i
Wysoka motywacja jest skutkiem sukcesu.
A sukces jest skutkiem wysokiej motywacji.
- · Wymogi powstania inteligencji
- Pierwszym wymogiem powstania inteligencji jest zdolność do PRZYJMOWANIA FAKTÓW.
- Drugim wymogiem powstania inteligencji jest zdolność PRZECHOWYWANIA faktów.
- Trzecim wymogiem powstania inteligencji jest PRZYPOMINANIE zachowanych faktów, jako użytecznej wiedzy.
- Czwartym wymogiem powstania inteligencji jest zdolność do zastosowania faktów i wiedzy w udanym ROZWIĽZYWANIU PROBLEMÓW o zwiększającej się ważności.
- Piątym wymogiem powstania inteligencji jest zdolność DOSTOSOWANIA i OPEROWANIA na zbiorze faktów i wiedzą dla odkrywania PRAW, które rządzą faktami.
- · Mózg
- Mózg jest jedynym pojemnikiem, który ma tą własność, że im więcej doń włożymy, tym więcej będzie w stanie przechować.
- Jeśli poprawiasz jedną funkcję mózgu, poprawiasz wszystkie funkcje mózgu, do jakiegoś stopnia.
- Inteligencja jest skutkiem myślenia.
- Człowiek jest inteligentny, ponieważ używa mózgu.
- Mózgi naszych dzieci wzrastają w takim stopniu, w jakim my dajemy im możliwości wzrastania.
- Nasze dzieci są w takim stopniu inteligentne, w jakim my dajemy im możliwości do bycia inteligentnymi.
Mózg- najbardziej skomplikowany organ naszego organizmu. Silnik , który swoją pracą dostarcza energii, żeby trwać. Jest tym pojemnikiem, do którego musimy bezustannie dokładać wiedzy – to nasza inteligencja; emocji – to nasze wartości, obraz, kim jesteśmy.Patrzymy zazwyczaj na siebie przez pryzmat – jak wyglądasz zewnętrznie…To pozorna , często mylna ocena. Przystojny, zadbany mężczyzna nie zawsze ma potencjał intelektu w zakresie podstawowym. Kilka zdań , krótki dialog i może nastać rozczarowanie. Zna bardzo dobrze marki samochodów, dobrych perfum. Uzyskał środki na start życiowy od swoich rodziców…zamożnych rodziców. Chwała im za to. Zadbali o przyszłość swojego syna. Nikt nie powie głośno, że ten chłopak ukończył tylko szkołę podstawową, potem prywatne gimnazjum i studia licencjackie…Na wykładach był może z trzy razy przez cztery lata. Jest właścicielem wielkiej Spółki, w której zatrudnia fachowców. To oni budują jego kapitał, on jest „tylko” zamożny. Mężczyzna w przetartych dżinsach, lekki zarost, luźna koszula. Ktoś z tłumu. Krótka rozmowa zmienia natychmiast Jego wizerunek. Elokwencja , wiedza pod płaszczem skromności szczelnie schowana. Właśnie kończy czwarty projekt urządzenia, które zajmie pierwsze miejsce na targach wynalazców. Wychował się w skromnej rodzinie. Sam zdobywał wiedzę z zapartym tchem. Wiedział, ile wyrzeczeń ze strony Rodziców, aby on mógł się uczyć. Skończył studia , trzy fakultety i ciągle się uczy. Biegle włada kilkoma językami…”· Nasze dzieci są w takim stopniu inteligentne, w jakim my dajemy im możliwości do bycia inteligentnymi”.
Kubuś, tysiące dzieci z zaburzeniem mózgu muszą ciężko pracować, aby myśli ukształtowały się na poziomie przeciętnej inteligencji. Żeby stały się samodzielne, weszły w kontakty społeczne, umiały funkcjonować ..Trud przeogromny i radość wielka z drobnego kroku na przód ..To walka o pobudzenie kolejnej komórki mózgowej, która w połączeniu z innymi zacznie się zazębiać . Miliony komórek do rozplątania i czuwanie, aby te sprawne nie splątały się ponownie. Biologiczny rozwój zdrowego dziecka , to spostrzeganie, słuchanie, rozumienie przekazu . Umysł to pamięta i wyzwoli w odpowiednim momencie…Umysł autysty zapamięta po setnym , tysięcznym razie wpajania informacji. Utrzyma wiadomość, albo odrzuci…Może też pojąć coś w kilka minut. Zapamięta na zawsze.Myśli układają się niczym domino…klocek do klocka…Przepiękne figury ukażą się, kiedy w odpowiednim momencie i zgodnie z planem zostanie ten pierwszy klocek puszczony…Kiedy układając klocki ktoś popełni błąd – figurki rozłożą się …Nie okażą jednak tego piękna, które autor chciał wyeksponować.Układamy te klocki zwane informacjami starając się z całych sił, aby wszystko było poprawnie. Zmierzając do chwili, kiedy umysł Kubusia okaże swoje piękno…obrazek, który będziemy pomagali dziecku konstruować jeszcze wiele, wiele lat…
[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=oUUuj_4kBwc[/youtube]
DUŻO PRACY JESZCZE PRZED NAMI.UWOLNIMY TWÓJ UWIĘZIONY UMYSŁ – ZOBACZYSZ MALUSZKU. TAK BYĆ MUSI. ZWYCZAJNIE. KOCHAM CIEBIE – TO JUŻ ROZUMIESZ….TAK DŁUGO CZEKAŁAM, ABYŚ TO POJĄŁ I NIGDY NIE WĄTPIŁAM, ŻE TAKA CHWILA NADEJDZIE..DZIĘKUJĘ MOTYLKU..
Permalink
Mózg jest najmniej rozpoznanym naszym organem i nigdy nie wiadomo kiedy zaskoczy do prawidłowego działania – dlatego nigdy nie można odpuszczać. Ja wiem, że słowa nigdy i zawsze są dla Was swoistym Katechizmem. I trzymam mocno kciuki. Buziaki
Permalink
dziękuję za ten wartościowy tekst, pozdrawiam 🙂